خرید عینک آفتابی Louis Vuitton با قیمت ارزان

آیا میدانید برترین عینک سال 2014 نزد افراد معروف همین عینک است ؟

انتخاب آرمین 2afm ، سیروان خسروی ، کیم کارداشیان ، ریحانا ، علیرضا حقیقی و... می باشد

خرید عینک آفتابی Louis Vuitton با قیمت ارزان

تحویل رایگان به سراسر ایران | پرداخت هزینه درب منزل پس از تحویل کالا

لینک خرید عینک لویی ویتون توضیحات عینک لویی ویتون

ساعت دستبندی LED Arina اسپرت

ارائه شده در رنگ های مختلف و زیبا

هم یک دستبند اسپرت و هم یک ساعت LED

دارای تقویم روز شمار

این ساعت در حالت عادی خاموش بوده و با

لمس آن ساعت روشن و نمایان خواهد شد.

دارای 6 ماه گارانتی تعویض

قیمت : 15000 تومان

تحویل رایگان به سراسر ایران | پرداخت هزینه درب منزل پس از تحویل کالا

لینک خرید عینک ریبن آبی توضیحات عینک ریبن آبی




عينك خلباني شيشه جيوه اي

glassesRayBan

عينك خلباني شيشه جيوه اي

عينك Ray Ban

به همراه كيف عينك

محصولي متفاوت و منحصر بفرد از كمپاني rayban

با قابليت بازتاب 90 از اشعه هاي مضر افتاب

طراحي برتر ويژه سال 2013

عينك فوق اسپرت با طراحي جديد

شناخته شده به عنوان عينك محبوب هنرپيشگان


» براي مشاهده توضيحات و تصاوير بيشتر اين محصول اينجا را کليک کنيد ...

روش خريد: براي خريد پس از کليک روي دکمه زير و تکميل فرم سفارش، ابتدا محصول مورد نظر را درب منزل يا محل کار تحويل بگيريد، سپس وجه کالا و هزينه ارسال را به مامور پست بپردازيد. جهت مشاهده فرم خريد، روي دکمه زير کليک کنيد.

قيمت فقـط : 28.000 تـومان


notice

دانلود کتاب حلیه القرآن

روش تدريس قران پايه چهارم ابتدايي

فعاليت درون گروهي :

لطفادر گروه نظرات خود را درباره تغييرات كتب درسي  بررسي و تحليل نماييد؟

 

تعريف شما از يادگيري چيست؟

تغييرات نسبتا پايدار كه در اثر تجربه در توانايي هاي بالقوه فرد ايجاد مي گردد را يادگيري گويند.

 

به نظر شما اهداف تغييرات كتاب وشيوه آموزش قرآن در پايه چهارم ابتدايي چه مواردي مي تواند باشد.

 

1-خواندن

2-انس والفت دائمي با قرآن مجيد

 

 

دانش آموز دوره ابتدايي بايد 5نكته اساسي را بداند و درعمل پياده كند

1-تركيب حروف با حركات (صامت ها با مصوت ها)

2-شناخت علامت ساكن

3- //        //     تشديد

4-//         //     تنوين

5-//       حروف ناخوانا(والي)

 

 

اهداف 4 گانه آموزش قرآن :

1-خواندن

2- فهميدن آيات

3-تدبر

4- انس با قرآن

 

رسم الخط:

 1-رسم الاملا:  مانند سماوات – صلاه

 

2-رسم المصحف يا خط قرآني :سموت – صلوه

 

3-ضبط المصحف: شامل علائم و حركات در كتابت هاي متفاوت  قراني

 

 

فعاليت گروهي:

 تحليل درون گروهي وارائه گزارش كتاب قرآن پايه چهارم ابتدايي

1- شناخت بخش هاي مختلف كتاب

2-تحليل كتاب ازلحاظ اندازه -تصاوير-رنگ ...

2-تحليل آماري دروس و بخش هاي مختلف آن

 

 

 

تحليل چند شيوه تدريس قرآن همكاران در

 سال

تحصيلي گذشته

 

 

دو اتفاقي كه هرگز در كلاس ها نبايد اتفاق بيافتد چيست؟

1-آموزگار بخواند و دانش آموز تكرار كند.

2-آموزگار به جاي مهارت آموزي قاعده    گويي كند.

 

مراحل تدريس قرآن پايه چهارم ابتدايي:

1-پيش خواني:

-فضاي كلاس را مزين به زمزمه قرآني دانش آموزان نماييم.

-هر فرد آيات درس را شخصا در چند دقيقه به صورت ساده خوانده ومطاله نمايد.(باز شناسي صامت ها و مصوت ها)

-يك آيه شما براي دوستت و دوستت نيز يك آيه براي شما بخواند.

-         معاني كدام يك از واژه ها را مي داني؟

2- روخواني آيات:

هر نفر يك سطر از آيه ها را بخواند.

اشتباهات دانش آموزان در خواندن از روي آيه ها چگونه بايد اصلاح شود؟

-اجازه دهيد آيه را شخصا بخواند و به اتمام برساند.

-از اومي خواهيم دوباره با دقت بيشتر آيه مورد نظر را بخواند.يك بار ديگر بخوان

-سپس كلمه مورد نظررا كه اشتباه خوانده شده است را ياد آوري كرده تا توجه بيشتري نمايد و دوباره بخواند تاخودش اصلاح نمايد.

-         بيان صحيح و غلط  توسط معلم و مقايسه  و تشخيص آن توسط خود دانش آموز

-         نوشتن كلمه مورد نظر بر روي تخته كلاس و اشاره معلم و جمع خواني دانش آموزان و فرد خواني

 

3- پخش آيات از نوار :

-خط بردن دانش آموزان

-جمع خواني

-آموزش غير مستقيم رعايت قواعد درس

 

4- فردخواني آيات:

-         هر نفر يك سطر بخواند(تشويق شوند تابه صورت نواربخوانند)

-         اشكالات  به شيوه اي كه بيان شد رفع اشكال گردد


پيام قرآني:

شاهكار قراني كتاب چهارم در پيام قرآني است.   ارائه ابتكارات همكاران  در تدريس قابل تامل است.

روش تدريس:

1-همه دانش‌ آموزان بصورت خودآموخت چند بار بخوانند.

--يك نفر بخواند دسته جمعي تكرار كنند.

-- يك نفر ترجمه آن را بخواند.

2-كنكاش در مفهوم پيام  قرآني:از طريق:

--پرسش و پاسخ از دانش آموزان و دادن فرصت تفكر

--هدايت جهت كشف مفهوم پيام قراني

--ارائه مثال ها و نمونه هايي از آن در زندگي

--توجه به جمله موجود در تصوير

--بيان نظرات براي دوستان در گروه

 

3-پيدا كردن پيام قرآني در آيات :

دانش آموزان هدايت مي شوند تا پيام قرآني آموخته شده را در آيات درس خوانده شده پيدا كنند.

مي توانند آيات مورد نظر را به جهت اهميت فسفري نمايند تا برجسته گردد.

4-ارتباط  افقي ياعرضي :

ارتباط دادن پيام قرآني با ديگر دروس:

قرآن و درس انشاء :درباره موضوع پيام قراني انشائي را بنويسند.

قرآن وهنر:كشيدن مفهوم پيام قرآني به صورت نقاشي

قرآن و بخوانيم : پيدا كردن اشعاري در ارتباط با مفهوم پيام قرآني

و...

 

جلسه دوم:

قاعده: 

هدف: مهارت آموزي است نه قاعده آموزي

--قاعده هر درس بصورت كوتاه  و مختصر اشاره گردد.((زير يك دقيقه )

--خواندن آيات و عبارات در عمل كافي است(آزمون عملكردي)

--در آزمون از قاعده سوال پرسيده نمي شود.

--قاعده پيش نياز كار در كلاس است.

--جهت كسب اطلاعات بيشتر كتاب حليه القران((آموزش قواعد قرآني))         نوشته سيد محسن موسوي

 

 

كار در كلاس:

--اهميت كار در كلاس ايجاد روحيه فعال وجستجوگري در دانش آموزان جهت كسب  ،كشف ويافتن معلومات جديد است.

--خلاقت هاي خاص همكاران در آموزش كار در كلاس حائز اهميت است.

--پيش نياز كار در كلاس بازگشت وبازبيني قاعده درس است.

--آموزش از طريق بازي و كارت هاي رنگي و...         (هوش حركتي)

 

 

 

انس با قرآن در خانه:

1-قطره اما دريا

2-تمرينات

3-روان خواني

 

--نقش الگويي پيامبران و ائمه در انس با قرآن

--خواندن آياتي از قرآن به صورت مكرر وداشتن انس دائمي

--وجود احاديث و روايات فراوان در باره انس با قرآن

0لا تغفل ان قرائت القران

0.پيامبر اكرم (ص): قران را بياموزيد آن را بسيار بخوانيد.

0 //       //          قرآن را بخوانيد و ازآن كمك بگيريد.

   //       //  بهترين شما كسي است كه قران را فرا گيرد و به ديگران هم بياموزد

 0امام علي (ع) قران را فراگيريد زيرا قرآن نيكو ترين سخن هاست.

0امام صادق(ع) :خانه اي كه در آن قرآن خوانده شود بركاتش زياد مي شود.

0 //       //      نگاه كردن به آيات قرآن عبادت است.

0امام حسن(ع) هركس قرآن بخواند يك دعاي او در نزد خدا ديريا زود قبول مي شود

 

 

قطره اما دريا:

 

--آوردن جملات با معني از پيامبر و ائمه  و بزرگان دين در باره قرآن  براي انس بيشتر با قرآن

--موضوع جملات در باره خود قرآن است.

--يك نفر آن را رسا و بلند مي خواند.

--بايد بدانند اين جمله اي كه خوانده شد از كيست.

چه چيزي را بيان مي كند(مفهوم آموزي)

 

آموزش  با نوار:

1-آموزش با نوار يعني روان خواني

2-آموزش غير مستقيم صوت و لحن وصحيح خواني آيات

3- باعث تنوع در آموزش است.

4-همه همراه با نوار مي خوانند

 

داستان قرآني:

 

قصه قرآني: مفهوم داستان ارتباط معنايي با سوره  درس ندارد.

 

قصه آيه ها: مفهوم قصه با سوره درس ارتباط معنايي دارد.

 

 

نكات مورد توجه درتدريس قصه ها:

1-انسان فطرتا قصه را دوست دارد.

2-به شيوه اي جذاب و با احساس به روش  داستان گونه با كمك تصاوير و با زبان ساده  ارائه گردد.

3-قصه غير مستقيم به تقويت ايمان –آشنايي با پيامبران و امامان –جبهه حق و باطل و...

4-قصه زمينه ارتباطي والدين با دانش آموزان

5-در بيان قصه از مطالب زائد دوري كنيم.

6-بعداز بيان قصه هر نفر چند سطر يا يك پاراگراف را مي خواند.

 

آموزش اشعار:

 

1- اشعار موزون فعاليت در زنگ قرآن را جذاب  مي كند.

2- براي اشعار آهنگ ساخته شود.

3-به صورت گروهي اجرا نمايند.

4-متناسب با وزن شعر با احساس خوانده شود.

 

ارزشيابي:

 

ارزشيابي بايد باعث تقويت يادگيري گردد.

--ارزشيابي مچ گيري نيست. مثبت نگر باشيم.

ارزشيابي نمره اي:

--ارزشيابي درس قرآن فقط از دو بخش صورت مي گيرد. 1-خواندن آيات2-پيام قراني

--هر تعداد صفحه اي را كه تدريس كرده ايم را به دوقسمت تقسيم مي كنيم.

--از قسمت اول هر دانش آموز 3تا4 خط را مي خواند.(9نمره)

--از قسمت دوم نيز هر دانش آموز 3تا4 خط را مي خواند.(9نمره)

--از قسمت اول يك پيام قرآني را بخواند توضيح دهد.((مفهوم –هدف –كاركرد آن در زندگي))(1 نمره)

--از قسمت دوم نيز يك پيام قرآني را بخواند توضيح دهد. ((مفهوم –هدف –كاركرد آن در زندگي)) (1 نمره)

 

 

در تمامي موارد مطرح شده در صورت غلط خواني ابتدا تذكر و فرصت جهت اصلاح داده شود (رويكرد مثبت نگري)

--به ازاي هر غلط 5/0نمره كم  مي گردد.

--مجموع‍ا 1 تا2 نمره به خاطر كند خواني كسر مي گردد.

--نمره تشويقي:

 2 نمره براي حفظ 4 پيام قرآني –يا مثل نوار خواني-يا انجام فعاليت هاي جنبي قرآني مانند تهيه روزنامه ديواري -  فعاليت هاي درون گروهي –و...

 

ارزشيابي در نظام كيفي توصيفي:

 

در ارزشيابي كيفي توصيفي بصورت فرايندي و گام به گام ارزشيابي  مي گردد.

ارزشيابي پاياني ديگر مطرح نيست.

در فرايند كار از طريق ابزارهاي متفاوت به بررسي همه جانبه كيفيت آموزشي او پرداخته مي شود.

از جمله ابزارها مي توان به :

1-چك ليست  يا فهرست وارسي يا سياهه رفتار –براي ثبت روخواني و روان خواني دانش آموزان در آخر هر ماه

2-استفاده از پرسش هاي پي گير كلاسي و ثبت آنها

3-استفاده ازانواع آزمون هاي عملكردي

4-استفاده از تكاليف درسي

5-خودسنجي و همسال سنجي

6 – ثبت فعاليت ها در فرم فهرست محتوا و استفاده از آن در ارائه رتبه به دانش آموزان در نوبت اول و دوم

7-ثبت پرسش ها در دفتر فرايند هاي كلاسي و استفاده از آن در ارائه رتبه به دانش آموزان در نوبت اول و دوم

 

به اميد موفقيت تمامي همكاران محترم

روز و روزگاران برشما خوش

 

نادر صفايي راد

 



منبع : safaeirad2010 [dot] blogfa [dot] com [slash] post-70 [dot] aspx

تبلیغات

ساعت بند چرم الیزابت تخفیف ویژه

با ظاهري جالب و كيفيتي بينظير وفوق العاده شيك و زيبا

ساعتي با ظاهري متفاوت، مدرن و همچنين با دوام

يكي ار محبوب ترين و پرطرفدارترين ساعت ها در اروپا

ساعت بند چرم الیزابت تخفیف ویژه

رنگبندي:سبز, قهوه اي , نارنجي ,مشکی و قرمز .سفید

ساعت بند چرم الیزابت تخفیف ویژه

تحویل رایگان به سراسر ایران | پرداخت هزینه درب منزل پس از تحویل کالا

ساعت بند چرم الیزابت تخفیف ویژه ساعت بند چرم الیزابت تخفیف ویژه


ساعت CK طرح رویال